
FAQ
Phil 4 You is de slimme en veilige keuze voor uw balikbayan dozen. Sinds 2001 zijn wij de vertrouwde balikbayan partner die giften en goederen terug naar huis in de Filipijnen versturen. Samen met LBC zorgen wij ervoor dat het versturen van Balik Bayan dozen een prettige ervaring zal zijn
LBC is de Filipijnse marktleider op het gebied van betalingen en geldovermakingen, documenten en post, pakketten en dozen, en vracht en logistiek. Met een groeiend netwerk van meer dan 6.400 locaties, partners en agenten in meer dan 30 landen, zet LBC zich in om levens, bedrijven en gemeenschappen in beweging te brengen en wereldwijd een glimlach te bezorgen.
LBC, opgericht in 1945 als makelaardij en luchtvrachtagent, was een pionier op het gebied van expresbezorging en vrachtvervoer en 24-uurs huis-aan-huisbezorging in de Filippijnen. Tegenwoordig is het de meest vertrouwde koeriers-, vracht- en logistiek- en geldovermakingsdienstverlener van de Global Filipino.
U kunt de pakketten altijd volgen met een door ons geleverde track n trace nummer.
Met het track N trace nummer kunt u op de website van LBC Express uw pakket traceren.
Klik op de link en vul bovenaan het scherm bij Track your Padala uw TN no in, deze ziet er bijvoorbeeld zo uit 0916905001 U krijgt nu de gehele status te zien van uw pakket.
Mocht dit niet lukken neem dan contact met ons op.
Een track & trace nummer is een uniek nummer gekoppeld is aan de doos die u verstuurd. Dit nummer staat op uw transport contract, paklijst, en label. Dit nummer is per doos en per zending uniek en kan dus alleen gebruikt worden voor de zending waar de doos voor gereserveerd is.
U kunt via onze website 2 formaat dozen bestellen.
Medium formaat circa 55 x 50 x 38 cm (96 liter)
Groot formaat circa 76 x 55 x 50 cm (209 liter)
Mocht u nog dozen op voorraad hebben van ons oude formaat dan kunt u deze ook nog gewoon via ons versturen.
Mocht u twijfelen neem dan gerust contact met ons op.
rowena@phil4you.nl of telefonisch 0174-270656 / 06-51898773
Een doos kunt u via onze site bestellen, samen met een reservering. Het proces werkt zoals een webshop. Bij bestellen en reserveren kunt u kiezen uit de Air Cargo Service, Vivo Bonito Service, Classis Door To Door Service. Als u op één van de services klikt dan kunt u kiezen naar welke regio en het aantal dat u wilt versturen samen met de periode waneer u wilt versturen.
U hoeft zich niet te registreren op onze site, in dit geval plaatst u gewoon u bestelling en vult u de gegevens in. Deze worden dan niet opgeslagen in een online klanten database. Het voordeel van uw registratie is dat u altijd uw bestelling terug kunt kijken en de volgende keer uw gegevens niet opnieuw hoeft in te voeren.
Ja, de dozen worden bij u thuis opgehaald. Wij halen de dozen op tijdens de vooraf bepaalde collecte weekenden. Controleer het overzicht van zendingen om te zien wanneer wij uw dozen komen ophalen.
In het weekend van de collectie worden uw dozen opgehaald. Een of twee dagen voor de collecte wordt u op de hoogte gebracht van de dag en het dagdeel dat wij de dozen komen ophalen. Tijdens de collecte bellen wij u wanneer wij onderweg zijn met een meer nauwkeurige aankomst tijd. Zorg dus altijd dat wij een telefoon nummer hebben waar wij u op kunnen bereiken.
U vouwt de doos met de korte stukken eerst dicht en dan de lange gedeeltes goed sluitend tegen elkaar. Daarna goed dicht tapen met bij voorkeur transparant tape, anders eventueel bruin tape, maar geen grijs duct tape gebruiken in verband met het los laten door de warmte in de Filipijnen.
De artikelen in de doos goed verdelen en alle breekbare artikelen met kranten of papier inpakken en met voorkeur met plastic noppen folie omwikkelen. Flessen met vloeistof kunt u het beste in afgesloten zakjes verpakken om de kans op lekken en schade aan bijvoorbeeld kleding te verkleinen. Vul de doos zo veel mogelijk op met zachte artikelen zoals bijvoorbeeld kleding, handdoeken en lakens.
De medium dozen heb een maximaal gewicht van 25 kilo en de grote dozen een maximaal gewicht van 60 kilo. Dozen die zwaarder zijn dan het advies gewicht zijn niet verzekerd, en er kan eventueel een toeslag berekend worden voor te zware dozen.
Staan uw dozen boven of op zolder? Wij verzoeken onze klanten de dozen op de begane grond te plaatsen wanneer de dozen worden opgehaald. Mocht dit een probleem zijn, dan horen wij dit graag van tevoren van u. Wij adviseren de dozen op de begane grond in te pakken. Dit voorkomt schade aan de inhoud van de doos en eventueel schade aan muren in trappenhuizen. Phil. 4 You is niet aansprakelijk voor eventuele schade bij het naar beneden brengen van dozen van een andere verdieping.
Phil. 4 You wil graag de beste service verlenen aan onze klanten. Om dit te kunnen garanderen hebben wij een advies gewicht. Als u zich aan het gewicht houdt, kunnen wij u de garantie geven dat uw dozen met zorg worden behandeld en dat eventuele schade tijdens transport beperkt is. Wat veel klanten niet beseffen is dat de dozen voor dat ze op de plaats van bestemming meerdere keren in en uitgeladen moeten worden. Indien de dozen een normaal gewicht hebben dan is dit geen probleem. Zijn de dozen heel zwaar dan kan er schade ontstaan bij het overladen of lossen.
Advies gewichten:
Large: Max 60 kilo
Medium: Max 30
Vivo Bonito: Max 20 of 25 Kilo (Afhankelijk van wat u besteld heeft)
Als u onverwachts niet thuis kunt zijn op het moment dat wij uw doos of dozen komen ophalen, dan is er altijd wel een oplossing. Probeert u een kennis of familielid te vragen de doos voor u te overhandigen. U kunt de doos ook op een ander adres laten ophalen. Neem in het geval van dit soort problemen altijd even contact met ons op, wij kijken samen met u naar een passende oplossing.
U krijgt van ons na aanmelding met de volledige gegevens de documenten mee gestuurd of per email. De documenten bestaan uit:
- Transport Contract
- LBC Paklijst
- Adres label voor op de doos
- Retour sticker (Alleen bij de Vivo Bonito Service)
Het transport contract willen wij uiterlijk 1 week voor de collecte ondertekend terug ontvangen. De Paklijst dient u in het engels naar waarheid in te vullen en te onderteken aan de voorzijde en de achterzijde. De paklijst is in drievoud, de achterste blauwe pagina is uw eigen kopie. De andere 2 pagina’s moet u ondertekend en wel aan de chauffeur meegeven tijdens de collecte. De blauwe kopie dient u goed te bewaren, hierop staat links boven ook uw track n trace nummer vermeld.
U dient voor iedere doos een aparte paklijst en label te gebruiken. Iedere doos heeft ook een eigen Track & Trace nummer. Dit nummer is gekoppeld aan uw paklijst. Controleer dit goed of de paklijst uniek is per doos en of de label het zelfde nummer heeft als op de paklijst.
Nee, u kunt geen oude documenten gebruiken. De documenten die u krijgt hebben een unieke code. Dit verandert elke keer per zending. U krijgt van ons altijd documenten die bedoeld zijn voor een specifieke zending. Mocht een zending op het laatste moment niet doorgaan, dan krijgt u van ons weer nieuwe documenten voor uw volgende zending. Dit met uitzondering van de LBC Paklijst. Deze is niet gebonden aan een zending maar kan maar één keer gebruikt worden. U dient dit altijd wel even met ons te overleggen.
Als klant van Phil. 4 You kunt u een bestelling bij onze toko website doen en deze zonder bezorgkosten en beperkingen laten bezorgen wanneer wij de dozen bij u komen ophalen. U kunt in dit geval ook diepvries of verse producten bestellen bij onze toko. Wilt u gebruik maken van deze extra service? Bezoek dan onze toko4all.nl website en plaats uw bestelling. Zorg dat u bij het afrekenen een kortingscode gebruikt zodat u geen afleverkosten hoeft te betalen. Om misbruik en verspreiding op het internet te voorkomen veranderd de code ieder maand. Als u hier gebruik van wilt maken neemt u dan even contact met ons op. Wij zullen dan zorgen dat u de code krijgt en wij uw toko bestelling bij u thuis kunnen afleveren tijdens het collecteweekend.